• شنبه ۱۰ تیر ماه، ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۵
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 914-3990-5
  • منبع خبر : ----

/اختصاصی ایسنا/

کارشناس مسایل اجتماعی:
احتیاط غیرضروری یکی از موانع ورود طلاب به تبلیغ اینترنتی است /
ضرورت آشنایی طلاب و مبلغین با رایانه و اینترنت

کارشناس مسایل اجتماعی اظهار کرد: با توجه به سرمایه گذاری گسترده بیگانگان در راستای جنگ نرم برای تضعیف اعتقادات و باورهای دینی مسلمانان و استفاده حداکثری از فضای سایبر برای ایجاد انحرافات و زمینه سازی اشاعه آسیب های اجتماعی، نباید جبهه مقابله با اقدامات آنان خالی شود.

 

حمیدرضا ترکمندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کردستان، عنوان کرد: در سال های اخیر یکی از دلایل مهم کمبود تبلیغ اینترنتی طلاب و مبلغین، عدم آشنایی کافی با رایانه، اینترنت و وبلاگ نویسی است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه میان برخی طلاب این نگرش وجود دارد که فضای اینترنت، آلوده و آسیب زا است، در ورود به این عرصه برای تبلیغ احتیاط غیر ضروری وجود دارد، در حالی که اداره یک وبلاگ دینی یا متناسب موضوعات روز با پست ها و محتوای مفید و تلاش برای افزایش آمار بازدید کنندگان، مشکلی را برای مبلغ ایجاد نمی کند.

وی با اشاره به اینکه، مدارس علمیه و مراکز تربیت و آموزش مبلغین تا چند سال اخیر فاقد رایانه متصل به شبکه اینترنت بوده و حتی آموزش های کاربردی به طلاب داده نمی شد و یکی از عوامل عدم حضور آنان برای تبلیغ اینترنتی بشمار می رود، بیان کرد: لازم است، کلیه مدارس علمیه ضمن آموزش رایانه، اینترنت و وبلاگ نویسی، به شبکه اینترنت متصل شده و ابزار لازم در این مراکز، در اختیار مبلغین قرار گیرد.

حمیدرضا ترکمندی عنوان کرد: از دیگر عوامل مانع تبلیغ اینترنتی در چت روم ها یا تالارهای گفتمان اینترنتی، عدم رعایت ادب و هنجارها توسط عده ای معدود از کاربران می باشد که فضا را برای تبلیغ متنی و صوتی، نامناسب جلوه می دهد و تلاش های اولیه مبلغ را با مقامت یا بی احترامی های خود، بی نتیجه می کنند.

وی با ذکر این مطلب افزود: با در نظر گرفتن جوانب امر و داشتن صبر، حوصله و توکل به خدا می توان به تدریج بر این موانع غلبه کرد.

وی با اشاره به اینکه، فضای عمومی چت روم های فارسی زبان خارجی، آلوده است و برای هر سنی ورود به آنها تجویز نمی شود، عنوان کرد: هر چه فراوانی تبلیغ دینی در چت روم ها بیشتر شود به همان نسبت تذکر و یادآوری و نهی از منکر اضافه خواهد شد و به مرور در تغییر جو، موثر خواهد بود.

کارشناس مسائل اجتماعی بیان کرد: به علت جذابیت های کذایی و ظواهر پر زرق و برق برخی وبلاگ های بی محتوا مانند شکست های عشقی و تبلیغ مدل ها و الگوهای کاذب، تقاضای بالا برای مشاهده و ارسال نظر به این نوع وبلاگ ها وجود دارد و معمولاً بازدید از وبلاگ های اعتقادی هدفمند، کمتر بوده و باید با افزایش تعداد وبلاگ های دینی زیبا و با مطالب به روز و کاربردی، مخاطب را به بازدید و مطالعه پست های وبلاگ جذب کرد.

حمیدرضا ترکمندی با بیان این مطلب عنوان کرد: وبلاگ های ارزشی که از کلمات، مطالب و مقاله های با محتوا، تصاویر جذاب متناسب موضوع، آیتم های متنوع و غیره استفاده کرده باشد، که بتواند در موتور های جستجو رتبه های خوبی کسب کند، تعدادشان کمتر است به همین دلیل عده زیادی از کاربران که بدون هدف وارد اینترنت می شوند، معمولاً ناخواسته جذب وبلاگ های بی محتوا یا ضد ارزشی می شوند که به احتمال زیاد بر نظر، نگرش و باورهای آنان تاثیرات منفی خواهد گذاشت.

وی در پایان یادآور شد: عدم آگاهی از اهمیت روز افزون و تاثیر مطالب منتشر شده در اینترنت بر تغییر نگرش مردم و خصوصاً جوانان، باعث شده که صرفاً به تبلیغ چهره به چهره یا در قالب کتاب و مقاله و غیره  اکتفا گردد در حالی که از فضای مجازی می توان تعداد بیشتری از نوجوانان و جوانان را نسبت به مسایل روز آگاه کرد و با انتشار مطالب متنوع از ایجاد شبهات مختلف که در راستای جنگ نرم ایجاد می شود، پیشگیری کرد.


انتهای پیام
ارسال خبر به دوستان
* گیرنده(ها):
آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:
ارسال نظر
نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: