• چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه، ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 9611-7291-5
  • خبرنگار : 68003
  • منبع خبر : گزارش

هیچ محدودیتی برای افزایش پرواز در فرودگاه سنندج نداریم/ ظرف دو سال و نیم پرواز در فرودگاه سقز برقرار می‌شود

مدیرکل فرودگاه های استان کردستان با اشاره به اینکه فرودگاه سنندج یکی از حرفه‌ای ترین و مجهزترین فرودگاه‌های کشور است، گفت: ما تمام امکانات و تجهیزات و زیرساخت لازم برای فرودگاه را فراهم کرده‌ایم و هیچ محدودیتی برای افزایش پرواز در فرودگاه سنندج نداریم.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، سیف زاده، امروز(18 بهمن ماه) در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یک شرکت درآمد هزینه ای و زیرمجموعه راه و شهرسازی است که کار نگهداری، راهبری، تأمین سیستم‌های ناوبری، ابنیه مورد نیاز پرواز، سطوح پروازی، دستگاه ناوبری را بر عهده داشته و همه این امور در حد قابل قبولی در فرودگاه های استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ما یک بخش عملیات هوایی شامل مراقبت پرواز، ارتباطات ناوبری، کنترل پرواز، مخابرات و آی تی، سیستم های آتش نشانی و پاکسازی سطوح داریم، افزود: بخش اداری و مالی فرودگاه نیز کارهای اداری را انجام می‌دهد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کردستان بیان کرد: تمام اعتبارات فرودگاه‌های استان کردستان را از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌های کشور تأمین می‌کنیم و با استان هیچ سطوح مالی نداریم.

فرودگاه سنندج قابل اعتماد و دارای تجهیزات به روز است

وی اعلام کرد: فرودگاه سنندج قابل اعتماد و دارای تجهیزات به روز، قابل توجه، نیروهای حرفه‌ای و متخصص و پویاست و فرودگاه سنندج در بخش تجهیزات و ملزومات پروازی در کشور پیشرو است چراکه فرودگاه در منطقه کوهستانی قرار گرفته و توپوگرافی سخت و خشنی دارد.

سیف‌زاده عنوان کرد: افزایش تعداد پروازهای فروگاه سنندج که یکی از مطالبات مردمی است، هیچ ارتباطی با فرودگاه ندارد و مربوط به سازمان هواپیمایی کشور بوده که زیرمجموعه راه و شهرسازی کشور هستند.

در حال حاضر 12 پرواز رفت و برگشت در طول هفته داریم

وی با اشاره به اینکه فرودگاه سنندج یکی از حرفه‌ای ترین و مجهزترین فرودگاه های کشور است، ادامه داد: ما تمام امکانات و تجهیزات و زیرساخت لازم برای فرودگاه را فراهم کرده‌ایم و شرکت های هواپیمایی که تمایل دارند می‌توانند پرواز برقرار کنند.

مدیرکل فرودگاه های استان کردستان با اشاره به اینکه سه پرواز جدید به مجموع پروازهای فرودگاه سنندج اضافه شده است، بیان کرد: در حال حاضر 12 پرواز رفت و برگشت در طول هفته داریم.

پرواز کیش به دلیل ضررده بودن لغو شد

وی با اشاره به لغو پرواز کیش عنوان کرد: در این پرواز یک هواپیمای MB که ظرفیت 160 نفر مسافر را داشت، پرواز کیش – سنندج را انجام می داد که روزهای اول توانستیم چند پرواز را جذب کنیم و در کل 45 روز ادامه داشت که به دلیل کمبود مسافر و ضرر ده بودن کنسل شد.

سیف‌زاده در ادامه به فرودگاه سقز اشاره کرد و گفت: تا زمانی که پروژه در اختیار راه و شهرسازی بود، 1500 متر از باند فرودگاه آسفالت شد اما برای پیشرفت سریعتر و تخصصی‌تر این پروژه به فرودگاه های کشور واگذار شد.

وی اذعان کرد: برای سال 97 روند رو به رشدی در احداث فرودگاه سقز را خواهیم داشت که اگر مشکلی پیش نیاید ظرف دو سال تا دو سال و نیم پرواز در فرودگاه سقز برقرار می‌شود.

مدیرکل فرودگاه های استان کردستان بیان کرد: برای تملک اراضی جدید سازمان فرودگاه های کشور یک و نیم میلیارد تومان اعتبار هزینه کرد و سال گذشته سه و نیم میلیارد بدهی های گذشته را پرداخت کردیم.

وی افزود: این میزان اعتبار برای آسفالت هزار و 500 مترمکعب اسفالت باند، خاکریزی، تسطیح، خاکبرداری هزینه شده است.

سال 97 روند کار احداث فرودگاه سقز آغاز می‌شود

سیف زاده با اشاره به برگزاری  مناقصه فرودگاه سقز یک ماه پیش  بیان کرد:  با مشخص شدن  پیمانکار آن ظرف  امروز و فردا   در اسفندماه برای تجهیز کارگاه می رویم و از سال 97 کار احداث فرودگاه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به مسیر  پروازی بودن آسمان استان کردستان اعلام کرد: غرب کشور نزدیک ترین مسیر برای پروازهای حوزه خلیج فارس و درصد کمی از شرق دور   که به سمت اروپا می روند، است که در سال های گذشته یک مسیر بود اما به دلیل ترافیک بالا سه مسیر شد.

مدیرکل فرودگاه های استان کردستان افزود: این سه مسیر برای پروازهای عبوری بوده و پروازهای داخلی در این مسیرها عبور نمی کنند چراکه عمده درآمد شرکت فرودگاه‌های ناوبری ایران از همین پروازهای عبوری است.

درآمد فرودگاه سنندج بین 400 تا 500 میلیون تومان است

وی خاطرنشان کرد: درآمد فرودگاه سنندج بین 400 تا 500 میلیون تومان است و بیشتر پروازهای داخلی ضررده هستند یعنی نسبت هزینه و درآمد در فرودگاه سنندج یک به 20 است که در این راستا ما نیز عوارض پروازی می گیریم.

سیف زاده در پایان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد قیمت بلیط های پروازهای استان یادآور شد: فروش بلیط هیچ ارتباطی با فرودگاه ندارد از ابتدای سال 96 آزاد شده و قیمت ها شناور بوده و هیچ بیسی برای قیمت بلیط ها نداریم.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: